نمایش 1–6 از 12 نتیجه

جابه جایی آزاد سیال هوا(جوشش)

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
در جلسه اول به بررسی جابه­جایی آزاد سیال هوا یا همان جوشش براساس جذب حرارت از یک منبع حرارتی می­باشد. به انتقال حرارتی که همزمان با حرکت سیال اتفاق می‌افتد، انتقال حرارت به روش جابجایی (Convection Heat Transfer) گفته می‌شود. بسته به نوع فرآیند صورت گرفته، جابجایی حرارتی به دو دسته آزاد و اجباری تقسیم می‌شود. مبادله حرارت صورت گرفته بین بدن و محیط اطراف در قالب انتقال حرارت جابجایی آزاد اتفاق می‌افتد. در جابجایی آزاد، انرژی منتقل شده ناشی از عواملی طبیعی همچون نیروی ارشمیدس است. اما در جابجایی اجباری نیرو‌های خارجی مثل پمپ یا فن منجر به حرکت سیال می‌شود. در این جلسه به طراحی شکل هندسی در محیط design modeler والمان بندی شکل هندسی و منظم کردن المان ها و تعیین توابع حاکم بر حل مسئله و شرایط مرزی سیستم و تعیین خواص مکانیکی هوا جهت جابه­جایی آزاد و در گام نهایی به بررسی حل مسئله و تحلیل نتایج حاصله می­پردازیم.
27 فروردین 1400
0
60,000 تومان

تشعشع P1 & DO برای خنک کننده ها

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
تابش» (Radiation) عبارت است از انتقال حرارتی که از طریق امواج الکترومغناطیسی صورت می‌گیرد. از آنجایی که این امواج با سرعت نور منتقل می‌شوند،‌ بنابراین سرعت انتقال انرژی در این حالت نیز برابر با سرعت نور است. شاید به همین دلیل است که دستگاه مایکروویو غذا را با سرعت نور گرم می‌کند چرا که مکانیزم آن مبتنی بر انتقال حرارت تشعشعی است. همان‌طور که در شکل مشخص شده، انتقال امواج حرارتی در طول موج بین ۱-۱۰ تا ۱۰۲ اتفاق می‌افتد. علت اصلی انتقال حرارت به روش تشعشع، حرکات دورانی و ارتعاشی مولکول‌ها،‌ اتم‌ها و الکترون‌ها است. در حقیقت مقدار دما برآیند این تحرکات را نشان می‌دهد. از این رو افزایش دما باعث افزایش نرخ انتقال حرارت تابشی می‌شود. مفهومی که آن را با عنوان نور می‌شناسیم در حقیقت بخش مرئی از طیف الکترومغناطیسی است. شکل بالا نشان می‌دهد که طول موج نوری زیر مجموعه طول موج حرارتی است. انتقال حرارت تشعشعی،‌ پدیده‌ای حجمی است. البته برای اجسام ماتی همچون فلزات، تابش به صورت سطحی اتفاق می‌افتد. در این قسمت قصد بررسی تشعشع ترسیم شکل هندسی قطعه و نامگذاری صفحات و المان بندی هندسه و منظم کردن المان­ها تعیین ضرایب مربوط به تشعشع و تحلیل مسئله به دو روش P1 & DO و مقایسه نتایج و بررسی دقت حل مسئله برای دو حالت تشعشع را داریم.
27 فروردین 1400
0
60,000 تومان

تشعشع انرژی خورشیدی بر روی خنک کننده ها

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
بزرگترین ستاره نزدیک به زمین خورشید است. نور خوشید نیز گستره ای از فرکانس هاس نور سفید است که بر زمین می تابد.تابش خورشیدی، تابش الکترومغناطیسی، از جمله اشعه ایکس، اشعه ماوراء بنفش و اشعه مادون قرمز، و انتشار رادیو و همچنین نور مرئی، ناشی از خورشید است. حال در این قسمت به بررسی ترسیم شکل هندسی قطعه و نامگذاری صفحات و المان بندی هندسه و منظم کردن المان­ها و همچنین به بررسی تنظیم شرایط مربوط به تشعشع برای انرژی خورشیدی با توجه به قرارگیری زاویه تابش خورشید و ساعت و دقیقه تابش و محل جذب تابش خورشید بر روی کره زمین و تحلیل مسئله و بررسی نتایج حاصله از تحلیل می­پردازیم
27 فروردین 1400
0
60,000 تومان

تابع نویسی پیشرفته در محیط CFD-Post برای پایپ

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
تابع نویسی یکی از رایج ترین کارهایی است که یک مهندس طراح می­تواند جهت محاسبه و تحلیل پارامترهای مکانیکی برای مسئله­ای استفاده کند. گاها در مسائل توابعی استفاده می­گردد که به صورت پیشفرض در نرم افزار وجود ندارد، لذا از تابع نویسی در محیط CFD-Post برای تحلیل هرچه بهتر مسئله استفاده می­نمائیم. در این جلسه به بررسی طراحی شکل هندسی مسئله و المان بندی شکل هندسی و تعیین شرایط مرزی سیستم و حل مسئله و تابع نویسی و تعیین توابع به عنوان توابع خروجی حل مسئله می­پردازیم.
27 فروردین 1400
0
60,000 تومان

قیدگذاری بر هندسه و تکنیک المان بندی مثلثی

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
در المان ریزی هندسه­های پیچیده مجبوریم که از المان های مثلثی استفاده کنیم لذا در این جلسه به بررسی و طراحی هندسه و اصول قیدگذاری بر هندسه مسئله و المان بندی مثلثی و استفاده از تکنیک­های المان ریزی و تحلیل و حل مسئله می­پردازیم.
27 فروردین 1400
0
60,000 تومان

مسئله چندفازی و بیان VOF,Mix-Eul

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
امروزه جریان های دو فازی و چند فازی با اهمیتی روز افزون در گستره¬ی وسیعی از سیستم های مهندسی شامل طراحی بهینه و اجرای ایمن عملیات ها همراه هستند. البته این به معنی محدود بودن این پدیده به فناوری صنعتی مدرن نیست و جریان های چند فازی را می توان در سیستم های بیولوژیکی و پدیده¬های طبیعی نیز مشاهده نمود. برخی از مهم ترین کاربردهای این نوع جریان ها به صورت زیر دسته بندی شده اند: سیستم های نیروگاهی: رآکتورهای هسته ای آب تحت فشار، بویلر و اواپراتور نیروگاه¬ها، ژنراتورهای MHD، موتورهای احتراق داخلی، موتورهای جت، موشک های با پیشرانه جامد یا مایع و غیره.
27 فروردین 1400
0
60,000 تومان