نمایش 1–6 از 12 نتیجه

احتراق گاز طبیعی

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
احتراق به چه معناست؟ در پاسخ باید بگوییم عبارت است از ترکیب یک ماده قابل سوخت با اکسیژن و در نتیجه مقداری از مولکول‌ها به مولکول‌های دیگر و اتم‌های سازنده خود تبدیل می‌گردند و در حقیقت احتراق یک واکنش اکسیداسیون حرارت زا می‌باشد. درباره این که شعله آتش چیست باید بگوییم یک واکنش شیمیایی بین ماده سوختنی و اکسیژن است که برای انجام سریع آن به مقدار معینی حرارت نیاز می‌باشد. ماهیت واقعی انتشار شعله کاملا درک نشده است. شعله‌ها ساختارهای متغیر و گوناگونی دارند که به نوع گاز یا بخاری که می‌سوزد بستگی دارد. مناطق مختلف شعله، غالبا به وسیله نوعی از واکنش‌ها که در هر منطقه ادامه دارد، مشخص می‌شوند. اغلب شعله ها نیازمند اکسیژن هستند. در این جلسه ترسیم هندسه­ای برای احتراق را آموزش داده و پس از آن المان ریزی و تعیین شرایط مرزی و تعیین معادلات حلگر مسئله جهت احتراق و تعیین توابع متناسب با احتراق و حل مسئله و دریافت نتایج و بحث و تحلیل پیرامون نتایج بدست آمده می­باشد.
27 فروردین 1400
0
70,000 تومان

احتراق سوخت مایع

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
احتراق سوخت‌های مایع در فشار اتمسفر در فاز گازی صورت می‌گیرد. در حقیقت بخار مایع می‌سوزد نه خود آن؛ بنابر این یک مایع زمانی آتش ‌می‌گیرد که دمایش از حد نصابی بالاتر باشد که به آن «نقطه اشتعال» (Flash Point) می‌گویند. نقطه اشتعال یک مایع کمترین دمایی است که می‌تواند با هوا مخلوط قابل‌ احتراق بسازد یا به‌ عبارتی‌ دیگر کمترین دمایی است که بخارهای کافی از سوخت در هوا برای شروع احتراق وجود دارد. در این قسمت از آموزش به بررسی هندسه و المان ریزی مخصوص احتراق سوخت مایع می¬پردازیم و در گام بعد به تعیین شرایط مرزی و تعیین توابع حلگر و تعیین PDF سوخت و در نهایت تعیین نسبت سوختی و در نهایت تحلیل مسئله و همچنین تحلیل نتایج بدست آمده از احتراق سوخت مایع می¬پردازیم.
27 فروردین 1400
0
70,000 تومان

احتراق سوخت گاز به روش chemkin

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
معمولا زمانی که از احتراق سخن به میان می‌آید،‌ اکسیژن به‌ عنوان ماده اکسنده در نظر گرفته می‌شود؛ این در حالی است که اکسنده‌های دیگری نیز وجود دارند. دی نیتروژن اکسید ماده‌ای است که در موشک‌ و موتورهای اسپرت استفاده می‌شود و در دمای بالای ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد اکسیژن تولید می‌کند. فلوئور نیز عنصر اکسنده دیگری است که می‌تواند باعث احتراق و تولید محصولاتی با فلوئور (به‌ جای اکسیژن) شود. برای مثال مخلوط گازهای فلوئور و متان همانند مخلوط گازهای اکسیژن و متان قابل‌ انفجار است. ترکیب تری فلوراید کلر عاملی قوی‌تر و سریع‌تری از اکسیژن برای اشتعال سوخت به‌ حساب می‌آید. معادله شیمیایی و استوکیومتری واکنش سوختن هیدروکربن با اکسیژن معمولا به شکل زیر است: برای مثال سوختن پروپان: اگر احتراق در هوای آزاد اتفاق بیفتد معادله متناظر برابر خواهد بود با: برای مثال سوختن پروپان:   در این قسمت از آموزش به بررسی هندسه و المان ریزی مخصوص احتراق سوخت گاز با استفاده از chemkin می­پردازیم و در گام بعد به تعیین شرایط مرزی و تعیین توابع حلگر و تعیین PDF سوخت و در نهایت تعیین نسبت سوختی و در نهایت تحلیل مسئله و همچنین تحلیل نتایج بدست آمده از احتراق سوخت گاز می­پردازیم.
27 فروردین 1400
0
70,000 تومان

کاویتاسیون

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
به زبان ساده کاویتاسیون، که با نام های دیگری همچون حباب‌زایی، خوردگی و حفره‌سازی نیز شناخته می شود، فرآیندی است که طی آن، در ناحیه‌ای از مایع با فشار پایین، حباب بخار شکل می‌گیرد و سپس این حباب دچار ترکیدگی شده و انرژی از خود آزاد می کند. جهت بررسی نحوه ایجاد و رخداد پدیده کاویتاسیون لازم است تا بررسی روی علت وقوع ناحیه ای کم فشار داشته باشیم. چرا که ایجاد ناحیه کم فشار در یک سیال است که باعث ایجاد حباب بخار می شود. در مواردی که مایعات دارای حرکات متلاطم بوده، تغییرات فشار در مایع رخ می دهد. در اثر تغییرات شدید فشار در سیال (اکثرا افت فشار)، فشار موضعی کم‌ تر از فشار بخار مایع می ‌شود و این امر سبب می شود تا حباب‌ هایی پر شده از بخار ایجاد شود که تحت عنوان حباب یا حفره شناخته می شوند. به طور خلاصه با کاهش فشار امکان تبخیر در دماهای پایین تر فراهم می شود. در نتیجه در سیالی که تغییرات فشار شدید دارد، در قسمت هایی که فشار پایین است (کمتر از فشار بخار مایع) در همان دمای سیال تبخیر اتفاق می افتد و حباب تشکیل می­شود.  
27 فروردین 1400
0
70,000 تومان

گذرا پرشدن تانک و مخزن سوخت

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
پاسخ گذرا (Transient response) به قسمتی از پاسخ کامل گفته می‌شود که در مقادیر بزرگ (زمان) به صفر میل می‌کند. مجموع پاسخ گذرا و پاسخ حالت دائمی یک سیستم، پاسخ کامل آن سیستم را تشکیل می‌دهد. پاسخ گذرای مدار الکتریکی، حاصل شرایط اولیه مدار و ورودی آن است. بر خلاف پاسخ دائمی که تنها از پاسخ حالت صفر تشکیل می‌شود و تنها به ورودی بستگی دارد، پاسخ گذرا می‌تواند از دو بخشِ پاسخ حالت صفر و پاسخ ورودی صفر تشکیل شده باشد. در این قسمت به بررسی تحلیل گذرا برای پر شدن یک مخزن می­پردازیم. در تحلیل پر شدن یک مخزن توجه به این نکته حائز اهمیت می­باشد که در تحلیل خالی لحاظ شدن مخزن و پر شدن مخزن توسط سیال و چگونگی فهماندن این نکته به نرم افزار حائز اهمیت می­باشد، در گام بعد پس از ترسیم هندسه و المان بندی و تعیین شرایط مرزی هندسه و تعیین توابع حلگر و توابع حاکم نوبت به تحلیل مسئله و تحلیل نتایج می­باشد.
27 فروردین 1400
0
70,000 تومان

پمپ های مرکزگرا و تحلیل جدایش روی تیغه ها و بررسی توزیع فشار

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
پمپ ها در صنعت وسیله‌هایی هستند که سیالات را در سیستم‌ها جابه‌جا می‌کنند و بر اساس ساختار و کاربردی که دارند در رسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، پمپ های سانتریفیوژ (Centrifugal pump) یا پمپ گریز از مرکز است که در دسته پمپ‌های دینامیکی قرار می‌گیرد. در ادامه در مورد کاربرد پمپ گریز از مرکز و انواع پمپ سانتریفیوژ بیشتر صحبت خواهیم کرد. پمپ گریز از مرکز نوعی وسیله مکانیکی است که برای انتقال مایعاتی مانند آب یا سایر سیالات از طریق تبدیل انرژی جنبشی چرخشی به انرژی هیدرودینامیکی استفاده می‌شود. این شامل یک پروانه چرخان است که در یک محفظه یا پیچ قرار دارد. پروانه با سرعت زیاد می‌چرخد و نیروی گریز از مرکز ایجاد می‌کند که سیال را به سمت پروانه می‌کشد و سپس آن را به سمت بیرون می‌راند و جریان سیال را در پمپ ایجاد می‌کند. پمپ های سانتریفیوژ به طور گسترده در بسیاری از صنایع مختلف از جمله کشاورزی، تصفیه آب، نفت و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود. آنها معمولاً برای کاربردهایی مانند پمپاژ آب از چاه ها یا مخازن، گردش آب در سیستم های خنک کننده، انتقال مایعات بین مخازن ذخیره سازی و تأمین فشار لازم برای حرکت مایعات از طریق خطوط لوله استفاده می‌شوند. در این قسمت ابتدا هندسه یک پمپ که در نرم افزار CAD ترسیم شده در نرم افزار وارد نموده و پس از المان بندی و تعیین حجم های دورانی و سکون برای حجمی از پمپ که سیال در حال دوران می­باشد سرعت دورانی در نظر گرفته و برای آن قسمتی که از پمپ سکون می­باشد سرعت دورانی را سکون در نظر گرفته و پس از تعیین شرایط حل مسئله، تحلیل مسئله را انجام می­دهیم.
27 فروردین 1400
0
70,000 تومان