نمایش 1–6 از 12 نتیجه

چند مرحله ای شاسی میز تحریر آدرصنعت

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
تحلیل چند مرحله ای یک هندسه شامل گام های شرایط مرزی می باشد فرض کنید در مسائلی نیروی وارده بر هندسه طبق شرایطی تغییر می-کند و به صورت ثابت در طول زمان نمی باشد و همچنین در گام های زمانی متفاوت نیرو نوسانی می باشد. در این قسمت به بررسی و آموزش وارد نمودن شکل هندسی والمان ریزی و مدلسازی شرایط مرزی فشار و نیرو و جابه جایی می پردازیم.  
27 فروردین 1400
2
55,000 تومان

المان بندی بر تحلیل و استفاده از دستور ساده سازی subtracting آدرصنعت

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
در تحلیل مسائلی که دارای الگوی خاصی می باشند می توان برای کاهش زمان تحلیل و همچنین برای کاهش هزینه ها از تکنیک های ساده سازی استفاده نمود. یکی از ساده سازی ها در تحلیل مسائل جامداتی subtracting یا الگوسازی یک تکه از هندسه است که می توان آن را به کل هندسه تعمیم داد. در این قسمت قصد بررسی و آموزش مدلسازی دیسک و المان بندی و شرایط مرزی و ساده سازی و تحلیل و بحث پیرامون نتایج و مقایسه با هندسه کامل را داریم.  
27 فروردین 1400
1
55,000 تومان

steady-transient خنک کننده‌ها آدرصنعت

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
خنک‌کننده یا خنک‌کن به وسیله‌ای برای دفع حرارت زاید آب مورد استفاده در چگالنده به جَو از طریق تبادل حرارتی با هوا است. خنک‌کن معمولاً با تبخیر آب، حرارت ایجاد شده در یک واحد شیمیایی را دفع کرده و سیال سرویس را تا دمای حباب مرطوب هوا پایین می‌آورند؛ البته باید در نظر داشت در برخی از خنک‌کن با چرخه بسته که به خنک‌کن خشک مشهور هستند، کاهش دمای سیال سرویس صرفاً تا دمایی نزدیک به دمای حباب خشک هوا امکان‌پذیر است. به عبارت ساده‌تر، خنک‌کننده سیستمی است که از آن به جهت خنک‌سازی آبی در فرایندهای سردسازی سیستم‌های تهویه مطبوع، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و غیره استفاده می‌گردد. از خنک‌کن در سیستم خنک‌کاری واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمیایی و سایر واحدهای شیمیایی مشابه، نیروگاه‌های حرارتی و سیستم‌های اچ‌وی‌ای‌سی برای تهویه مطبوع ساختمان استفاده می‌شود. دسته‌بندی برج‌های خنک‌کن بر اساس نوع تماس هوا با آب صورت می‌گیرد؛ متداول‌ترین گونه‌های برج خنک‌کن بر اساس مکانیسم‌های جابه‌جایی طبیعی و جابه‌جایی اجباری تقسیم‌بندی می‌شوند. از نظر ابعاد و اندازه، خنک‌کن در مدل‌های کوچک پشت‌بامی برای ساختمان‌های مسکونی تا سازه‌هایی غول‌پیکر و هذلولی شکل (مانند خنک‌کن نیروگاه‌ها) که ارتفاع‌شان در حدود دویست متر و قطرشان در حدود یک‌صد متر می‌رسد، وجود دارند. همچنین نوعی از خنک‌کن با شکل مستطیلی با ارتفاع تقریبی چهل متر و طول هشتاد متر نیز وجود دارد. در بیش‌تر موارد از خنک‌کن هذلولی شکل در نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شود؛ هرچند که در برخی از واحدهای شیمیایی بزرگ و سایر واحدهای صنعتی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. در مقابل این خنک‌کن عظیم‌الجثه که در صنایع خاصی به کار گرفته می‌شوند، اکثریت قریب به اتفاق خنک‌کن تجهیزات کوچک هستند که در کنار واحدهای مختلف صنعتی یا مسکونی برای تهویه هوا به کار می‌رود. خنک‌کننده سیستم توزیع و پخش آبگرم دارند که آب را به صورت یکنواخت روی شبکه مشبک نزدیک به هم می‌پاشد. این شبکه‌ها آکنه یا پرکننده نامیده می‌شود. آکنه‌ها آب سرازیر شده از بالای برج را با هوایی که از میان آن حرکت می‌کند کاملاً مخلوط کرده به‌طوری‌که آب به صورت یک قطره از یک آکنه به سطح آکنه دیگر توسط نیروی ثقل خود می‌ریزد. هرچند در این برج‌ها مقداری انتقال حرارت محسوس از آب به هوا وجود دارد ولی تقریباً اثر خنک‌کنندگی تماماً از تبخیر قسمتی از آب اسپری شونده در برج حاصل می‌شود. بخار حاصل از فرایند تبخیر در برج توسط جریان هوایی که یک دمنده ایجاد می‌کند از خنک کن خارج می‌شود. با توجه به این که دماو رطوبت هوای از برج افزایش می‌یابد بدیهی است که میزان تأثیر خنک کن تا حد زیادی به درجه حرارت مرطوب هوای ورودی بستگی دارد و با کاهش آن افزایش می‌یابد. در این قسمت قصد بررسی و آموزش و وارد نمودن هندسه و المان بندی و مدلسازی شرایط مرزی و تحلیل مسئله را داریم.  
27 فروردین 1400
0
55,000 تومان

پارامتریک مسئله آدرصنعت

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
در مسائلی گاهی پیش می آید که هندسه دارای شرایطی است که دارای بازه تغییرات هندسه می¬باشد. در این قسمت هندسه ای با بازه ی تغییرات هندسه در نظر گرفته و به صورت پارامتریک تعریف کرده و طبق الگوریتمی مسئله و الگوریتم را ران کرده و الگوریتم به صورت خودکار هندسه را تغییر داده و المان ریزی و تعیین شرایط مرزی و تحلیل مسئله را انجام می دهد. در آخر تمامی نتایج مورد نیاز و منطقی را نشان می دهد و براساس آن تصمیم گیری می نمائیم. در این قسمت از آموزش به ترسیم هندسه و تعیین پارامترهای ورودی و خروجی و المان بندی و تعیین شرایط مرزی و تحلیل مسئله می پردازیم.  
27 فروردین 1400
1
55,000 تومان

ضربه بر تیغه فن آدرصنعت

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
ضربه قوچ افزایش فشار یا موجی است که در شاره‌های در حال حرکت پس از توقف یا تغییر مسیر ناگهانی پیش می‌آید. این افزایش فشار معمولاً هنگامی رخ می‌دهد که شیری در مسیر حرکت شاره (آب یا گاز) ناگهان بسته می‌شود. ضربه قوچ که در بعضی از متون فارسی از آن به عنوان چکش آبی Water Hammering هم یاد شده از ترجمه واژه فرانسوی Coup De Belier آمده‌است. این پدیده در خطوط لوله جریان تحت فشار و مجاری باز اتفاق می‌افتد و به‌وضوح بر قوانین فشار، تغییرات آبی یا تغییرات سرعت جریان و شرایط زمانی و مکانی حرکت سیال استوار است. در بعضی از سیستم‌های هیدرولیکی تحت فشار، نظیر خطوط انتقال آب، نفت یا شبکه‌های توزیع و لوله‌های آب بر منتهی به توربین‌ها، تونل‌های آبی، سیستم‌های پمپاژ و جریان‌های ثقلی، پدیده ضربه قوچ با ایجاد موج‌های سریع، زودگذر و میرا موجب خطرات گوناگونی می‌شود. گاهی اوقات قدرت تخریبی این موج‌های فشار به حدی است که نتایج وخیمی به بار می‌آورد. ترکیدن خطوط لوله در سیستم‌های انتقال و شبکه‌های توزیع، خرابی و شکسته شدن شیرها، دریچه‌های کنترل و پمپ‌ها از نمونه‌های بارز تأثیر این پدیده می‌باشد. برای نمونه، در سال ۱۹۳۴ میلادی قدرت تخریبی ضربه قوچ در پروژه‌ای موجب شده که قطعه‌ای از اطراف خط لوله به وزن ۱۲ تن تا فاصله ۵۰ متری پرتاب شود. در واقع امروزه در کلیه طرح‌های انتقال آب یا سیستم‌های انتقال سیالات دیگر، بررسی و مطالعه دقیق ضربه قوچ به عنوان یک امر لازم و ضروری می‌باشد تا با شناخت کامل اثر آن، برای کنترل اثرات سوء این فرایند تمهیدات مناسب اتخاذ گردد. لذا در این جلسه به فراگیری ترسیم هندسه و المان بندی و تعیین شرایط مرزی و مدلسازی گام های زمانی و تحلیل نتایج با سه گام زمانی می پردازیم.  
27 فروردین 1400
0
55,000 تومان

استقلال از شبکه

غیرحضوری
بدون امتیاز 0 رای
باز‌بینی استقلال از کانال در فلوئنت ( استقلال از مش در انسیس فلوئنت ) یکی قسمت های بسیار مهم در هر مشابه سازی می¬ باشد. عدم تعلق حل به مش خیر صرفا در فلوئنت ، بلکه در همگی قابل انعطاف افزارهای مشابه سازی که دامنه محاسباتی را به پایین دامنه های کوچکتر جدا سازی می‌کنند نیز می بایست سنجیده شود. به صورت کلی میتوان اعلام کرد در شرایطی‌که که در مشابه سازی مطالعه استقلال حل از کانال فیس نگرفته باشد، جواب های مشابه سازی قابل اطمینان نبوده و نمیتوان به آن بازگشت کرد.عدم مطالعه استقلال از کانال در فلوئنت ( استقلال از مش در انسیس) در معنای عدم اطمینان از پاسخ های مشابه سازی بوده و ارائه آن به هیچ عنوان سفارش نمیشود معنی استقلال حل از کانال در فلوئنت استقلال از کانال انسیس به لهجه بی آلایش یعنی گزینش باصرفه ترین کانال ممکن برای اخذ جواب های درست . به عبارت دیگر در صورتی کانال بندی شما بسیار درشت باشد ، حتما پاسخ های مشابه سازی شما قابل اعتماد نخواهد بود و در صورتیکه مش بندی شما بسیار پایین باشد گشوده هم به علت خطای گرد کردن و هزینه محاسباتی بالا احتمالا پاسخ های صحیحی اخذ نخواهید کرد. ممکن میباشد از خویش بپرسید میتوان کانال محاسباتی را انقدر ریز کرد که دیگر مطالعه استقلال از مش در انسیس فلوئنت نیاز نباشد” . ولی بایستی این نکته را نیز در لحاظ داشته باشید که تا چه مقدار کانال خویش را ریز خواهید کرد؟ به‌دنبال به جواب این سوال و طرز درست بازنگری استقلال از کانال فلوئنت خوا هیم پرداخت. ایا می اقتدار برای باز بینی استقلال از مش در انسیس تا هر اندازه کانال را ریز کرد ؟ به کار گیری از کانال ریز یا این که مش ریز نیازمند منفعت مندی از یک سیستم محاسباتی توسعه یافته بوده و مطمئنا درپی آن مخارج متعددی را برروی دست شما خواهد گذاشت. همینطور استعمال از مش های بسیار ریز موجب پیدایش خطای های گرد کردن می‌گردد و در سود به پاسخ واحدی در مشابه سازی نخواهید رسید. در‌صورتی‌که از دید تئوری این مورد گزینه باز‌بینی قرار بگیرد با ریز کردن کانال ، خطای گسسته سازی بایستی حذف شود البته در کار خطای گرد کردن نیز در مشابه سازی حضور داشته که با دقت ارتقاء تعداد کانال و ارتقاء عملیات محاسباتی، خطای گردن کردن ارتقا می‌یابد و شما پاسخ های واحدی از مشابه سازی خویش نخواهید داشت.در عصر فراگیری فلوئنت (مقدماتی تا توسعه یافته) به طور بدون نقص در رابطه این مباحث توضیحاتی ارائه شده‌است.پس با همگی این تفاسیر مطالعه برروی استقلال از کانال در انسیس امری دوری ناپذیر بوده و شما نمی توانید سوای در لحاظ به چنگ آوردن این بخش پاسخ های قابل اطمینانی داشته باشید. در این قسمت به ترسیم هندسه و المان بندی همراه با ترسیم نمودار و تحلیل نتایج و بدست آوردن المان بهینه می پردازیم.  
27 فروردین 1400
0
55,000 تومان